torsdag 27 december 2012

GAMLA TIDER & NYA FINFINA SAKER

.
.
.




Julklapp till mig själv haha! Airsteppers från Creative Lounge Får mig att både känna mig "stadig" och "småcool" och längre! och även att nynna på denna gamla goding från det heta 90-talet. Minns ni? Jag själv säsongade i fjällen och på bästkusten och hade lackbyxor, Björn Borgpanties och Dieseltisha, Replay Satinjacka + yttepytte ryggsäck när jag diggade till denna. Fashion!:)







Bonjour finingar!





Julen är över för denna gång!!! och vad fort det gick?!? Nu vill man nästan slänga ut granen pronto och köpa krispiga tulpaner och våriga lökar istället:) Det blir ljusare och ljusare redan, visste ni det? Snart har vi ljuvlig vååår igen och kvittrande fåglar (nåväl ganska snart iaf;). 


Här hemma har vi en seg jullovsdag och jag har fortfarande mysplyschen på mig! Men nu ska jag klä på mig och ta med mig skatterna ner till skridskobanan på torget och sen blir det varm choklad på klassiska Småstadskodiset brevid. Sen kanske vi tar svängen förbi biblioteket för Bea älskar att gå dit och tycker det är så mysigt att välja lite nya sagor i barnhörnan:)










Annat fint som tomten kom med




och så fick jag denna underbaring




(eller jag fick faktiskt två:)





Så kom det minsann julklappar från självaste Leila, en av mina stora idoler och jag blev så glad! Tack fina du! Toksnygga sugrör och cupcakekit och muggar och tallrikar, ja typisk "Leilastylesaker" som man bara måste älska:) (tomten levererade även en resa och bubbel och en toksnygg spegel så julklapparna var verkligen perrfekta och tusen tack för dem alla, så klart:)





Ha en riktigt bra fortsättning på torsdagen så ses vi snart igen!



KRAM



Psst, Bara för att det är jultider så...







Hahaha (Förlååt att jag "lånade denna på nätet" söta P;)





25 kommentarer:

Att vara någons fru sa...

Ja herregud vad man såg ut på den tiden. Jag hade vägarbetarbrallor, såna där skrikiga du vet med reflexrand längst ner, magtröjor och synliga boxertroskanter. Jo jo. Man var ju classy.

Anonym sa...

Så heldig du er!! :) Finfine saker du har fått!!!! Hva fikk sønnen din i julegaver? Jeg er guttemanna, skjønner du! :) Ha det fint på skøytebanen!!! Klem Siv

Anonym sa...

Hvor er de lækre dine nye støvler ... Tillykke med dem

uh får pludselig behov for nye ;-)

På Nylund sa...

Vilka julklappar! Förstår att du blev nöjd.

Kram

Anonym sa...

Härliga julklappar! Wow! Vad blir det till nyår förresten? Nyfiken. Vi blir hemma tillsammans med syrran och familj. Det enda "exklusiva" som kommer att hända är badtunnebadning i vår badtunna. Vi har en nedsänkt platsbadtunna som är urmysig att bada i. Hoppas på stjärnklart! / Ha det bra i mellandagarna!/ Lotta i Sundsvall

Maria sa...

Grym bild! Gud vad kul att se!
Måste även passa på att säga att din stil blir bara bättre och bättre, du utvecklas hela tiden och verkar hitta dig själv. Grymt fint har ni!!

Anonym sa...

Vart i fjällen var du? -94 började min fjälltid.

Anonym sa...

Kan undra om du var i Sälen vintern 94/95? Det var jag,(en kort tid innan jag drog hem). Det var en tjej i militärgröna brallor som alltid diggade till Whales Hobo Humpin Slobo Babe på förfesterna. Kan det ha varit du?

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

ja man skrattar gott åt de där gamla korten på sig själv....såg ut ungefär som du verkar det som ...ha,ha..

urfina presenter ...noterade dem på dina bilder redan på julafton ...ursnyggt!!

Ha ett riktig gott nytt år och tack för all inspiration du delat med dig av under 2012.

Kram
Pernilla

Anonym sa...

hihihi, Here comes the hotstepper" var givetvis det som poppade upp i mitt huvud när du skrivit Airstepper, finfina skor! Och fiiiina klappar du fått:) Kram Sophia

Halvan sa...

Härlig låt.........härliga tider...Oj vad fort tiden går :=)
Nu ska jag digga...
Kram Halvan

Anna Margareta sa...

Fast man var ju så snygg då. Tyckte man. Kram

Anonym sa...

Har oxå fått en Le Creuset (vit) och en resa, kul!

Ja, åren går, helt klart! ;)

Kram/ Maja

Anonym sa...

Är det denna vas? http://www.svenskttenn.se/sv-se/product/ga10842/vas-dagg-glas.aspx

Jessica sa...

Åh vilka fina julklappar! Stor kram till bästa bloggerskan:)

Ester sa...

Cool bild, du ser bättre ut idag! Kram Ester

dianasdrömmar sa...

Underbar gammal bild :) och tomten verkar ha varit snäll i år kram Diana

Anonym sa...

Dojjor a la MadMax! :)

Anonym sa...

Oj! Vilka speciella skor!?! Ful fina på ngt sätt=))
Men dom känns oxå lite barnsliga, men det är klart..du passar i det mesta.
God fortsättning och gott nytt år!!

Anonym sa...

HEJ! JAG VILL TIPSA OM VART JAG FYNDAR MÄRKESVAROR SUPERBILLIGT! !!!!!!!!
T.EX. ODD MOLLY, SKOR, SMYCKEN, BARN, INREDNING .....M.M
http://campadre.se/tipsa/7817.
(GÅR DET EJ ATT LÄNKA-KOPIERA ADRESSERNA TILL ADRESSFÄLTET)

Anonym sa...

Ha, ha vad kul med bilden ! Ja det var tider det... 90-talet.Har själv diggat låten och varit 20 år 1994 själv hade jag lite permanent då... Du är lika söt än. Ha en härlig kväll och GOD fortsättning.
MVH Kamilla

Anonym sa...

Fina julklappar du fått! :)

A house by a lake sa...

De där skorna har jag spanat in, väldigt snygga!

Anonym sa...

So beautiful vases you got. They will fit so very well with your style. Greetings Greta

Linda sa...

Skoj med en gammal bild! Vad gjorde du uppe i Sälen på den tiden? Jobbade på hotell eller som skidlärare? Kul om du ville berätta lite mer från din "ungdom" =)

Kramis