torsdag 15 mars 2012

SMÖRREBRÖD

.

.
.


Dagens snabblunch! (fina vita keramikkoppen kommer från butiken Bloominghome och den fick jag i present här för någon vecka sen - tack snälla!)






Tjingeling sweeties!



Mår ni bra!?


Här sitter jag och har precis bläddrat genom senaste Bo Bedre till lunchen (dock var den inte världens mest inspirerande magasin denna gång) medans jag mumsade  en av mina favoriter nämligen smörrebröd a la Denmark med rostbiff, cornichons och rostad lök bla, mumsifillibibban:) Till det äppeljuice och en stor kopp skummig macchiato - slurp...

Innan denna snabba med gooda lunch har jag bla fotat skåp, puffat kuddar med gulliga inredaren Jeanette i en nybyggd lägenhet och köpt det finaste lilla skrivbord man kan tänka sig på Tullhuset idag! Vitt med fjärilar på - visst låter det spännande:) Bildebvis kommer...



Hoppas ni har en finfin torsdag så ses vi om en stund igen!




KRAM








.

10 kommentarer:

Att vara någons fru sa...

Åh, låter som ett fantastiskt skrivbord! Visa snart :)

mitt liv som jag sa...

Spännande, det lät fint!
Och det såg ut som en riktigt smarrig lunch :). Ha en fortsatt bra dag! Kram Jennifer

Emma sa...

Åhh den lunchen såg smarrig ut, vad har du för sås? Vill du lägga ut recept? :) Du gör så mkt god mat så om du vill lägga ut mer recept skulle jag bli överlyckling, din bea och Hs speciale är ju bara super smarrig. :)
Bästa bloggen!

Sahra sa...

Jag älskar fjärilar. Så det där bordet är jag väldigt nyfiken på

kristina - ingen vanlig dag sa...

Så sugen jag blev på smörrebröd nu! Tänk att man (läs jag) aldrig gör det hemma - hur enkelt som helst ju. Och gott!
Kram.

livinganddreams.blogspot.com sa...

Yummy, såg gott ut nu när det kurrar i magen.. Så himla fint ditt Musselporslin!

Oh, med fjärilar! Love! Gör fjärilar i keramik som sälj i en fin liten designbutik här i Vaxholm,
Lollo måste ju få ett till sitt rum då ;)
Mailar dig!

Kram Tess

Beautifulosophy sa...

Älskar smörrebröd, världens bästa lunch! Ska till CPH i helgen och äta några...Ser fram emot att se skrivbordet!

Anonym sa...

Mums vad gott !! Här hemma blir det tomat soppa till lunch (om man nu kan säga att det är lunch man äter kl 16?? inte riktigt kanske)

Spännande med bordet, ser jag framemot att få se! =)

Hade gott!

Unknown sa...

Himmel, det så godt ut!!

Livet på Storgatan sa...

cornichons är verkligen så gott, perfekt snack till oliver och annat.
mums
ha de bra/ Jill