måndag 17 januari 2011

OH WHAT A DAY

.
.


Något nytt från favvomäret Day kom på posten idag och har nu flyttat in!



Hej måndagskväll!


Mår ni bra söta bloggisar! Sent inlägg idag jag vet, men vissa dagar bara rusar tiden och jag fattar inte alls var den tar vägen???

Men jag har haft en rolig dag med bla ett trevligt litet lunchmöte (tack för den söta Anna:), lite shopping och finfint paket som jag beställt hem från den alldeles alldeles nya netbutiken Blackballon. (Det är en väldigt rar bloggkollega som har startat denna urfina butik så jag säger bara; ni bara måste kika in och kolla in det fina sortimentet här!)




Det urfina sidobordet från Day Home var det som fanns i paketet! Med i paketet fanns också fina lyktan från Tine K som står på soffbordet. Med grått fat faktiskt! Tror att jag ska mer grått...Kanske en grå hampamatta?  Kanske ett par nya grå kuddar också? Hmmm....



Vardagsrummet idag!


Känns som att det är nya spännande vårkollektioner på g överallt nu! Både när det gäller vårkläder och inredning. När det gäller just inredning så är jag riktigt sugen på att besöka Formex i helgen. Har inte riktigt bestämt mig än om jag ska ta med mig vänninan och fara dit... Är det kanske någon av er bloggisar som ska besöka mässan??

Nu ska vi äta kvällsmat här och det blir faktiskt hämtmat från Thaien. Chiliräkor och grönsaker är min lowcarborder ikväll!


Önskar dig en mysig kväll så ses vi lite senare!


KRAM


P


Psst, Såg ni Solsidan igår förresten??? Vad tyckte ni om det första avsnittet? Jag tyckte själv att det kanske kändes lite väl överdrivet och fick inte riktigt samma känsla som tidigare... Äsch, det kanske bara var jag som "hade laddat" för mycket inför säsongstarten!:)

26 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Åhh, jag tyckte att solsidan hade strålande premiär. Det börjar bättre än jag trodde och detta kommer att bli kanon

Kram Teres

Anonym sa...

Hej, oh vilka fina saker men inte mer svart nu om du frågar mig. Det var mycket ljusare och krispigare med den randiga mattan.

kram Anna

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej!

Jag ska gå på Formex inredningsmässan och vara där alla fyra dagarna.
Jag kommer att fota och rapportera på bloggen om nyheter som kommer i vår...
Ska bli sååå kul! :-)

Jag hade också laddat otroligt mycket inför Solsidan och tyckte nog att de tog i liiite för mkt m barnvakten och så, men ändå att det var väldigt kul!
Det är ju bara helt fantastiskt bra och rolig igenkänningskomik.

Må så gott!
Kram Fröken Vit.

Anonym sa...

Ähhh solsidan var kanon. dem var lika förra säsongen, har kollat på boxen nyligen så jag har det i färskt minne.
Ska du på formex?! har du en väninnan som har biljett då?! dem är nämligen stenhårda att det endast är fackfolk. och det tycker jag är bra. för vem vill att privatpersoner går där bland oss som är där för att handla till våra butiker.

Emma från Kastberga sa...

Jag gillade det första avsnittet av Solsidan och längtar redan efter det andra:)

Riktigt snyggt bord, du har fått hem!

Kram

Anonym sa...

Du har sån bra smak;)
Tror oxå att det skulle va fint med lite grått i olika nyanser, du e inte sugen på några andra färger nu när det går mot ljusare tider?! Hur som helst, ditt hem e så klassiskt snyggt!!
Kram från Alexandra i Östersund

Unknown sa...

Bordet är sååå snyggt!

Finns med på min "vill ha" lista ;)

Passar jätte bra hemma hos dig. Grått av alla dess slag gillar jag skarpt just nu, tycker absolut att du ska ta in mer av det i ditt super fina hem ;)

Japp, här är en som ska gå på formex i helgen, hoppas på att hinna dit flera av mässdagarna,
då kanske vi ses ;)

Ha en bra vecka

Kram Fia

Stina sa...

Väldans fint bord.:-)
Jag gillar grått. Har det lite här och där i huset.
Stina

Mammasegen.com sa...

åhhh Formex..gillar Formex..brukade gå på det 2ggr om året när jag hade min barninredningsbutik, men nu bor jag utanför London och sålde butiken...Solsidan har jag ju också missat, men blir så nyfiken när ALLA pratar om det..Måste kolla om det går på TV4play....

BelovedbyLinda sa...

Mm det bordet har jag suktat efter lääänge, kanske dags att slå till snart!! well well får se vad det blir! Grått är riktigt fint, har väldigt mkt av det här hemma, en blandning av vitt och svart ju ;)

Formex mässan blir det nog inte i år däremot Köpenhamns Modemässa i Februari :)

Solsidan rules!!

Kram Linda

Det vita dårhuset sa...

Åh Petra. Jag älskade nystarten :)(!)
Jag däremot trodde att jag skulle bli besviken, just för att jag hade för höga förväntningar.....
Har du sett att Susanne med bloggen Me and Alice har en utlottning från Blackballon?!

Trevlig kväll!

Kajsa sa...

Måste bara fråga var du fått tag på de söta ljuslyktorna (?) med peace-tecken på? Skulle passa hemskt bra hemma hos mig också :) Kram

Vitt för själen sa...

Löööööv grått!!
Japp. Jag ska till Formex på torsdag :)
Ska bli såååå kul!

Ha en fin vecka /Sophia

niinaslycka sa...

Hej,
Jag ska till formex på lördag, ska bli kul!

Dr Molly sa...

Älskar solsidan och tycker det var helt ok men alldeles för kort igår!

Har skrivit ett inlägg om LCHF idag med lite tankar och funderingar som inte verkar komma upp i alla "low-carb-bloggar"! Kanske något du redan visste men många vet nog inte vad LCHF (med mycket kött och inga kolhydrater) innebär långsiktigt för kropp och miljö!

Kramar Doktor Molly

Sara sa...

Solsidan rockar och är inte överdrivet. Jag log och skrattade mig igenom hela avsnittet. Fint bord, men nu har jag sett det lite här och där och har man det känns det plötsligt lite opersonligt... Kan bli för mycket av det goda för mig. Lät gott med thaimat :)

Ms. Kidelin sa...

Fina pics och fint hem som alltid, och jag kollade även in shopen;) Formex ja, har tänkt besöka mässan på torsdag. Första ggn. så ska bli riktigt spännande.
Ha en lovely kväll. Kram kram

tessan sa...

Alltid lika fint hemma hos dig, att du fixar att ha det så fint jämt med tre busfrön. All kred till dig! Ha en fin kväll!

mammaxtre sa...

Jag är såld på Solsidan, så jag gillade premiären:-)

Hämtmat lät trevligt.

Ha det gott

Anonym sa...

Vilket snyggt bord!! Har varit in och tittat i den nya webshoppen - inga problem att bränna några tusen där nej:)) Undrar vilken storlek du har på din gråa TineK lampa som du har över bordet? Funderar på den i vitt, men är rädd att XL blir för stor.

Ha en bra kväll!

Anonym sa...

Vart köper/beställer du dina Day Home mattor?

//J

Anonym sa...

Åh, vad fint det hade varit med lite grått, beige/puderfärger och ex dimrosa hemma hos dig, mjukat upp det lite!! =)

//Greta

Gå in och läs Dr.Mollys blogg, mycket tänkvärt! :)

anna sa...

Hej, finfint bord du köpt! Jag är uppe på formex och jobbar redan nu. Så kul att se allt härligt. Men innan torsdag är det mycket jobb jobb & jobb!

Kanske vi ses.
kram anna

TIDSOPTIMISTEN sa...

Fina saker du köpt, var inne på deras hemsida tidigare idag och kikade lite.
Tyvärr ingen formex för mig, fullt upp med doterns dansshow, hoppas du lyckas komma iväg det brukar vara mycket roligt att titta på.

Kram F

Anonym sa...

vart köper ni bästa thaimaten ifrån? :)

Creative Lounge sa...

Superflott!
Det blir fredagen på formex för team cl! :)
Många kramar /E