lördag 4 december 2010

DANSK INSPO

.
.
Fråga: Hur ser man att detta är bilder från ett "deiligt & danskt hem"? På Bestlite lampan, föståss:)


Todelooo Lördag!

.
Mår ni bra bloggisar? Här är det "prima liv" och vi har precis njutit en riktigt mastig brunch här med bacon, ägg, smoothie och scones... Gah, vad proppmätt jag är!:)

Idag har jag bla ett litet hemmaprojekt på schemat och mina stora skatter ska leka med sina kompisar. Får se om lilla Bea (som har en ny "grej" just nu som innebär att hon "låtsas gråter" på ett mycket komiskt sätt när hon vill ha mer uppmärksamhet hihi!) går med på det  bara....

Bjuder er på lite pics idag från ytterligare ett fint danskt litet "purte"! Enjoy!


Avskalat fint sovrum!


Ägget är en såå fin stol. Love it.

Gillar köket men gillar dock inte en sån däringa bastlampa i hörnet. Gillar inte zebran heller. För mycket "Miami-vice-80-talsfeeling" för mig!:)


La Cuisine


 Dansk normannlampa och svart bockbord (Ikea?)

Liten fin gästtoa med härlig lavendelfärgad accentfärg.


Japp, jag skulle gissa att det är en dam som bor i denna mysiga lägenhet, inte sant?:) Bilder: FRI


Nu tar vi och njuter denna lördag kära ni!


KRAM


P

.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vakre bilder. Vi bygger hus, og det kommer til å være minimalistisk sammenlignet med hvordan vi har bodd tidligere, mye hvitt, grått og svart. Så det er fint å se at man allikevel kan innrede med personlighet:-)
Jeg hadde en blogg tidligere, men orket ikke vedlikeholde den. Har tre barn og er full av beundring for alle som orker å ha prosjekter på siden. Kjenner meg godt igjen i din beskrivelse av en 2 åring som vil ha oppmerksomhet, man må av og til bare slippe alt man har i hendene....
Ha en fin helg! Helene

[room] by sofie sa...

Härliga bilder, gillar att många av de var tagna uppifrån! Nice view ;) Helsnygg matplats, och bordet ser ut att vara IKEA!

Ha en fin lördag!
Kram Sofie

Anonym sa...

Snygga bilder!!Jag kan flytta in direkt med min familj!!!:-)

Bestlite är designat av en engelsk designer som heter Robert Dudley på 1930 -talet, men det engelska företaget togs senare över av danska GUBI som köpte upp det senare.( 2004)De har inte designat denna lampa utan har rättigheterna till den och tillverkar bara.
Så det är engelsk design, men lika snygg ändå!!!!!Själv har jag den och njuter varje dag jag ser den och kommer alltid att ha den ! me love :-)

Ni som funderar på att köpa...

läs nu...Värd v a r e n d a krona....... :-)

/ Bestlite 4 -ever